Forum GILDIA CIEMNOŚCI
Wszystko zwiazane z grami na kompa i nie tylko - nowe systemy, szczegolowe zasady, interesujace opisy i pasjonujace historie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najlepszy system RPG
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GILDIA CIEMNOŚCI Strona Główna -> Gry RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki jest najlepszy system RPG ?
Świat Mroku
8%
 8%  [ 1 ]
Dugneons and Dragons (D&D)
33%
 33%  [ 4 ]
Warhammer
16%
 16%  [ 2 ]
Legenda Pięciu Kręgów
0%
 0%  [ 0 ]
Free Fantasy
25%
 25%  [ 3 ]
Wiedźmin
0%
 0%  [ 0 ]
Dzikie Pola
8%
 8%  [ 1 ]
Kryształ Czasu
0%
 0%  [ 0 ]
Nerushima
0%
 0%  [ 0 ]
Inny ? Napisz w poście jaki
8%
 8%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
hans1121
Mag Czarnego Kanionu
Mag Czarnego Kanionu



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z okolic Lublina

PostWysłany: Sob 11:24, 19 Lis 2005    Temat postu:

a Dzikie Pola:Rzeczpospolita w ogniu to co. Wspaniały system w czasach dobrze nam znanych z trylogi Sienkiewicza lub filmów na jego podstawie.Pamiętacie w ogniem i mieczem oblężenie zbaraża.Wyobrażcie tam sobie swoich bohaterów walczących z przeciwnikiem. Jako husarzy rozbijacie kozackie szregi aby dragoni dobili resztki kozaków.Żyć, nie umierać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wolf
Arcymag Czarnego Kanionu
Arcymag Czarnego Kanionu



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mroczna Knieja

PostWysłany: Sob 13:46, 19 Lis 2005    Temat postu:

Popieram... system jest najprawde pomysłowy i dobry, jednak coraz żadziej mam okazje w niego grac Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mithet
Mistrz Czarnego Krzyża
Mistrz Czarnego Krzyża



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:47, 03 Gru 2005    Temat postu:

Czy rzeczywiście można mówić o jakimś systemie jako najlepszym. Jak można np. stwierdzić czy Świat Mroku jest lepszy od Warhammera skoro te gry sa od siebie tak różne. To tak jakby powiedzieć że szafa jest lepsza od suszarki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziele1001
Bóstwo Krwi
Bóstwo Krwi



Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:36, 03 Gru 2005    Temat postu:

Hmmm... Szafa jest bardziej przydatna bo suszarki nie korzystam prawie nigdy, a w szafie zawsze cos trzymam, jakies ubrania wiec wybieram szafe:PRazz

PZdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans1121
Mag Czarnego Kanionu
Mag Czarnego Kanionu



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z okolic Lublina

PostWysłany: Sob 14:06, 03 Gru 2005    Temat postu:

Dla każdego ideałem może być coś innego. Dla mnie to Dzikie Pola a dla ziółka na przykład szafa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amelia
Mistrz Czarnego Krzyża
Mistrz Czarnego Krzyża



Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 2:10, 05 Gru 2005    Temat postu:

Za najlepszy system uważam oczywiście Świat Mroku. To rozległa mitologia półprawd i różnych systemów filozoficznych. Preferowany styl storytellingowego prowadzenia rozgrywki i czytelna, łatwa do opanowania mechanika czynią z niego popularną serię gier fabularnych.

Wolf napisał:
Świat mroku dzieli sie na 3 podsystemy

Mała poprawka. W rzeczywistości Świat Mrok oficjalnie budują podsystemy:
1. Wampir: Maskarada
2. Wilkołak: Apokalipsa
3. Mag: Wstąpienie
4. Mumia
5. Changeling: The Dreaming
6. Wraith: The Oblivion
7. Hunter: The Reckoning
... które to dzielą się na jeszcze mniejsze pod-pod systemy jak np. Wampir: Mroczne Wieki, Wampir: Maskarada - Łowcy Demonów X. Cztery pierwsze z tej listy zostały spolszczone i wydane w Naszym kraju. Reszta pozostaje w coraz bardziej rozmazujących się planach ISY.

Wolf napisał:
2.Mag wstąpienie (mag nie ma określonego celu w grze... wszystko polega na tym co wymyśli MG... mój najlepszy scenariusz jaki grałem to była wojna 5 gildi magów, system ma duzo dialogów i wiele możliwoscie rozwiazan)

No niezupełnie. W Magu chodzi o Wojnę Wstąpienia, czyli o to jak wywalczyć dla ludzkości najlepszą drogę ku różnie rozumianemu oświeceniu. Głównymi inicjatorami są tzw. klany magów Tradycji, wewnętrznie podzieleni, chociaż połączeni wspólnym celem jakim jest ochrona ludzkości. Dalej mamy magów Technokracji, czyli takich, którzy muszą mieć wszystko uporządkowane i starających się okiełznać wybryki pozostałych stron konfliktu. Maruderzy - dzicy i wulgarni magowie, którzy zakrzywiają rzeczywistość przekraczając jej granice oraz Nephandi - jedyna społeczność, która uważa, iż dla ludzkości najlepsze jest przeciwieńswo Wstąpienia, czyli Zstąpienie utożsamiane z porążeniem świata w rozpadzie.

System jest bardzo rozbudowany pod względem filozoficznego punktu widzenia w odniesieniu do RPG. Zmusza Nas - graczy, do dokładnego przemyślenia postaci oraz ścieżki, jaką będzie kroczył bohater. Dużym plusem jest również nowe spojrzenie na czary, które gracz może tworzyć zupełnie pomijając te będące w podręczniku. Nie chodzi tutaj o podręcznikowe klepanie regułek, tylko o inteligentne manipulowanie magicznymi Sferami.

Wolf napisał:
Wampir maskarada ( na świecie z grobów wychodzą wampiry, ludzie zaczynaja się buntować ... i wybijąć wampir jeden po drugim... wkoncu wamprów zostaje tak mało że aż prawie o nich zapomniano.. wampiry muszą walczyco przeżycie na ziemi... więc polują, walczą z łowcami wampirów itp. system jest okropny nie poelcam go)

Wolf, z całym szacunkiem, ale to nie są realia Wampira: Maskarady 2 ani 3 edycji. Wygląda mi to raczej na jeden z dodatków opisujących łowców wampirów.

W Wampirze chodzi o to, że zostajesz powołany do życia jako członek jednego z 13 klanów Spokrewnionych, różniących się mocami, wyznawaną ideologią oraz pozycją w świecie wampirów. Cała zabawa krwiopijców obraca się wokół Maskarady, czyli prastarej tradycji, dzięki której tejże rasie udaje się żyć w towarzystwie nieczego nie podejrzewających ludzi.

Sam bohater - czyli wampir gracza, jest postacią tragiczną. Żeby przeżyć, musi pić ludzką krew. Wpływa to negatywnie na tzw. Człowieczeństwo postaci, czyli stan w jakim Spokrewniony może zwalczać w sobie Bestię, która to popycha nieszczęśnika w stronę życia polegającego na dwóch prostych zasadach: jeść i spać. Z biegiem lat wszyscy, których kochałeś starzeją się i umierają, później widzisz jak ludzie po prostu przemijają. Stają się dla ciebie bydłem, które żyje tylko po to by stać się Twoim posiłkiem. Z takimi myślami nieustannie walczysz.

Wampirów jest całem mnóstwo na Ziemi. Łowcy zabijają marny procent tych, które są na tyle słabe i głupie, żeby dać się wykończyć. A takich właśnie będzie coraz więcej, gdyż nastał czas Słabej Krwii - Gehenna. W każdym pokoleniu płynie krew Kaina - stwórcy rodu Spokrewnionych, jednak każdy kolejny potomek ma bardziej rozcieńczoną krew, a co za tym idzie, jest słabszy. Np. moce wampirów z czasów starożytnych są porównywalne do boskich, te ze średniowiecza władają potęgą niczym legendarny Drakula, natomiast te współczesne tylko trochę przewyższają ludzkie możliwości.

Wracjąc zaś do samego systemu, to ten jest bardziej nastawiony na wewnętrzny rozwój postaci. Oferuje tworzenie głębokiego, przemyślanego bohatera, który zawieszony między światem śmiertelnych a nadprzyrodzonym, musi w każdą noc dokonywać licznych wyborów sumienia oraz walczyć o swoje przeklęte życie.

mithet napisał:
Czy rzeczywiście można mówić o jakimś systemie jako najlepszym. Jak można np. stwierdzić czy Świat Mroku jest lepszy od Warhammera skoro te gry sa od siebie tak różne. To tak jakby powiedzieć że szafa jest lepsza od suszarki.

Generalnie się zgadzam. Potraktujmy temat jako stwierdzenie "Najlepszy system jaki mogę polecić i dlaczego właśnie on". Ze swojej strony mam tylko szczerą nadzieję, że trochę przybliżyłam ułamek zawiłości Świata Mroku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziele1001
Bóstwo Krwi
Bóstwo Krwi



Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:05, 05 Gru 2005    Temat postu:

Shocked Powiem jedno: gdyby wszyscy pisali takie posty na temat swiat bylby lepszy Smile Z calym szacunkiem chyba najlepszy post na naszym forum (gratulacje).

PZdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Antil Elehion
Krwawy Sierp
Krwawy Sierp



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 17:35, 19 Sty 2006    Temat postu:

Dobra, to teraz moja kolej .

Dla mnie najlepszym systemem jest:

Aphalon - System Szczecińskich Wymiataczy <; Banalna mechanika, jedna z najprostszych, fantastyczny klimat i genialny świat .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans1121
Mag Czarnego Kanionu
Mag Czarnego Kanionu



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z okolic Lublina

PostWysłany: Czw 21:05, 19 Sty 2006    Temat postu:

Opisz go moze nieco dokładniej. Nie wszyscy w końcu o nim słyszeli. Stań na wysokosci zadania i napisz cos o nim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Antil Elehion
Krwawy Sierp
Krwawy Sierp



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 21:17, 19 Sty 2006    Temat postu:

A więc tak.

Jest to system polski . Akcja dzieje się na jednym dużym kontynencie - Aphalonie . Wszystkie inne są opętane przez siły zła, ale są to tylko i wyłącznie przypuszczenia . Aphalon jest kontynentem bardzo dużym, znajduje się w jego środku m.in. morze, które służy handlowi pomiędzy różnymi państwami . Aphalon jest też jedynym zamieszkałym kontynentem . Ludzie mieszkają tam od Pustynii Środkowej aż po Krainę Wiecznego Lodu . Przeżywają tam jedynie nie liczni, na tyle silni by stawic czoło różnym groźbom . Nie jest to popularny system, ale jednak ma swoich fanów .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hans1121
Mag Czarnego Kanionu
Mag Czarnego Kanionu



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z okolic Lublina

PostWysłany: Czw 21:26, 19 Sty 2006    Temat postu:

Nie no spoko.Napisz moze cos o mechanice, o potworach, profesjach(występuje tam broń palna???), i takie tam bajery...Wiadomo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Antil Elehion
Krwawy Sierp
Krwawy Sierp



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 22:00, 19 Sty 2006    Temat postu:

Kurde teraz mi się nie chce pisac, ale tak na szybko coś o mechanice.

Mechanika ? Dla mnie banalna, ale niektórzy twierdzą, że jest trudna .

Taki przykład .

'Pocisk trafia cię w ręke. Rzucasz k5 ile tracisz palców' <;

Tutaj masz oficjalną stronę tego systemu .

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Merhold
Krwawy Sierp
Krwawy Sierp



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Doliny

PostWysłany: Sob 20:33, 24 Cze 2006    Temat postu:

Ja zagłosowałem na D&D Smile jest to jedyny system w który grałem xD i mi sie podoba :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blazejman
Krwawy Sierp
Krwawy Sierp



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Outland->Shadowmoon Valley->Black Temple

PostWysłany: Czw 19:37, 28 Cze 2007    Temat postu:

Free fantasy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GILDIA CIEMNOŚCI Strona Główna -> Gry RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin